דקים לגינה – איך מתחילים?

בניית דק בגינה ובחללים מסוימים ברחבי הבית נהוגה ברחבי אירופה וארצות הברית זה שנים. ההחלטה לשלב דקים בבית נובעת מהמראה המרשים והיוקרתי של העץ המלא והאווירה החמימה והביתית אותה הוא משדר.

ההזמנות הראשונות של דקים בישראל נעשו על ידי אנשים בעלי יכולת כלכלית אשר חוו את אירופה והגיעו להחלטה כי גם הם מעוניינים בדקים מרשימים מעץ מלא בביתם. בחלוף השנים מחירי הדקים הוזלו, הומצא דק סינטטי בעלות נמוכה יותר מהדקים העשויים עץ מלא והיטל המים של מדינת ישראל גרם לרבים להגיע להכרעה כי הם מעוניינים לוותר על השקיה מאסיבית של הגינה ולחסוך בהוצאות מים וזאת על ידי בניית דק לגינה.

ההחלטה להוסיף דק לגינה מאפשר הרחבה של שטח המחייה בו ניתן לבצע פעולות מסוימות. רבים מחליטים על התקנת דק לגינה במקום פאטיו או פרגולות. אם בעבר, היה נהוג לרצף שטח מסוים בגינה וזאת על מנת לזכות במקום בו יכולנו למקם את שולחן וכסאות גן לישיבה, כיום ההיבט האסתטי הכריע ורוב האנשים בוחרים בהתקנת דקים.

דק לגינה- בחירה נכונה

בחירת דקים לגינת ביתנו או לחצר האחורית צריכה להיעשות תוך שיקולים שונים אשר ישפיעו על המראה של הדק וכן על פרק הזמן בו הוא ישרת אותנו:

מטרה- הגיעו למסקנה מדוע אתם מעוניינים לרכוש דק. האם אתם מעוניינים ליצור פינת ישיבה בגינה, האם את מעוניינים לוותר על הגינה ולחסוך בהוצאות מים או האם אתם מעוניינים שהדק יהיה חלק המשולב בגינה יחד וישווה לה מראה אסתטי מיוחד כתוצאה משילוב בין אלמנטים מסוימים של הטבע: עץ וצמחיה.

תקציב- היצע סוגי הדקים הוא גדול ועל מנת שתהליך הבחירה יהיה קצר ויקלע למטרה שלכם, חשוב שתגיעו להכרעה באשר לתקציב אותו אתם מייעדים לרכישת הדק ולהתקנתו.

משתמשים- אם אתם יודעים כי תארחו לעיתים רחוקות ולא הרבה אנשים יפסעו על הדק ההמלצה היא לבחור בד מעץ מלא המשתלב בצורה אסתטית עם הנראות הכללית של הגינה. אם יש לכם ילדים ובעלי חיים בבית קחו בחשבון כי קרוב לוודאי שהילדים יזיזו שולחנות וכסאות על הדק, יקפצו וירוצו עליו ולכן מומלץ לבחור בדק העשוי מעץ קשיח אשר אינו נשרט בקלות או בדק סינטטי.

עיצוב- יש לקחת בחשבון כי אם החלטתם כי אתם מעוניינים בשילוב בין עץ לגינה, יש לבחור בדקים העשויים מעץ טבעי בעל גוונים המתאימים לגינה שלכם ומשתלבים בצורה אחידה עם הצמחייה בגינה. בחירת הדק המתאים ישפיע בצורה ישירה על הנראות האסתטית של הגינה שלכם וכפועל יוצא על ערך הדירה.

מיקום- חשוב להגיע להכרעה היכן אתם מעוניינים למקם את הדק בגינה. ישנם אנשים המעדיפים למקם אותו תחת כיפת השמיים ואילו אחרים מעדיפים לשלב אותו כחלק מפרגולה.

תחזוקה- הגיעו למסקנה כמה שעות מדי חודש אתם יכולים להקדיש לתחזוקתו של הדק. דקים מעץ מלא דורשים תחזוקה שוטפת. לעומת זאת
דק סינטטי אינו זקוק לתחזוקה, רק לאיבוק על ידי סמרטוט מדי תקופה.

דקים לגינה- נקודות חשובות

בניית דק- אם הדק יותקן על אדמה חשוב להקפיד שהמתקין ימלא את הבורות בבטון והקורות שיוטמעו בבטון יהיו קורות שעברו תהליך של איטום בזפת וזאת על מנת שהקורות לא יושפעו מהלחות של האדמה וכתוצאה מכך יתרחבו או יתעוותו. אם הדק נבנה על משטח בטון וודאו עם המתקין כי במשטח זה יהיו פתחי ניקוז.

מיקום- דקים מעץ מלא מושפעים מקרני השמש ונוטים לדהות במהלך הזמן, לכן חשוב מאוד לתכנן בקפידה את המיקום בו אתם מעוניינים למקם את הדק בחצר. מומלץ כי ההתקנה תהיה במקום בו אין "מגע" ישיר עם שמש או גשם.

דק סינטטי- חשוב לקחת בחשבון כי דק סינטטי הומצא משום חסרונות דקים מעץ מלא ולכן אם אתם יודעים מראש כי הילדים ינהלו משחקי חברה על הדק, כי המקום היחיד שבו תוכלו להתקין את הדק הוא במקום החשוף לשמש וגשם וכן כי לא יהיה לכם מספיק זמן לתחזוקה שוטפת של הדק, בחרו בסוג הדק הסינטטי המתאים לכם.

מעוניינים בפרטים נוספים אודות סוגי דקים לגינה והתאמת הדק לצרכים שלכם? רשמו את הפרטים שלכם ואנו נחזור אליכם בהקדם. ללא עלות או התחייבות כלשהי.