דשא סינטטי או רגיל – הקרב המלא

אחת ההתפתחויות המעניינות בתחום של הקמה ועיצוב גינות, הוא המעבר מדשא רגיל לדשא סינתטי. אנחנו יכולים לראות לא מעט מקומות בישראל אשר מעדיפים להשתמש היום בדשא סינתטי במקום לשתול דשא אמיתי, זה נכון הן לגבי מבנים פרטיים והן לגבי מבנים ציבוריים ואחרים.

לפני שנסביר את ההבדלים ביניהם ומה עדיף, נסביר ששימוש בדשא סינתטי איננו מיועד אך ורק לגינות פרטיות או אחרות, אנחנו יכולים למצוא דשא כזה גם במרפסות, חצרות, גגות של מבנים, מגרשי ספורט ובעוד שורה של מקומות. למעשה כאן טמון היתרון הגדול של דשא סינתטי, ניתן להתקין אותו בכל מקום, בלי קשר לשאלה אילו תנאים שוררים במקום, מה מזג האוויר וכדומה. בכל מקום בו יש משטח ישר אפשר להתקין אותו.

למה שנרצה להתקין דשא סינתטי

כאמור, דשא סינתטי להבדיל מדשא רגיל, ניתן להתקין בכל מקום בלי שום בעיה. אך מעבר לכך יש לו יתרונות נוספים. הוא לא מצהיב כמו דשא רגיל, הוא נשמר לאורך זמן, הוא לא דורש תחזוקה ומכאן שאין לו גם עלויות כאלה, אפשר להעביר אותו ממקום למקום, אפשר לשחק בו בצורה חופשית ונוחה ללא שום בעיה.

אחד היתרונות הבולטים של דשא סינתטי טמון בעובדה שאפשר להציב אותו בכל מקום, וכך ניתן להתקין אותו במקומות בהם ילדים משחקים ולא לחשוש שהם יקבלו מכה או כל דבר אחר. זה ללא ספק פתרון עבור כל מי שרוצה לשמור על בטיחותם של ילדיו.

למה שנרצה להתקין דשא רגיל

דשא רגיל הוא הרבה יותר יפה, הוא טבעי, הוא משתלב בצורה יפה עם השטח, וניתן לגדל סביבו צמחייה שונה. אנחנו יכולים ליצור מרבדי דשא בכל מקום בו השטח מאפשר זאת, בכל מקום בו הקרקע מאפשרת זאת.

צריך לומר, יש לדשא רגיל לא מעט בעיות ולכן אנחנו בוחרים להשתמש לא פעם בדשא סינתטי. בעיה אחת היא, לא ניתן לגדל אותו בכל מקום, הבעיה שנייה היא, הוא דורש תחזוקה ומכאן שיש עלויות שונות, הבעיה השלישית היא, מדובר במוצר הרבה פחות ידידותי לסביבה, בגלל כמות המים שהוא דורש (בוודאי להבדיל מדשא סינתטי שלא דורש מים בכלל).